Bland granar och skänkar...

Snart är det 1 december och rusch numero åtta kan snart läggas till handlignarna. Ska bli så oerhört skönt att komma tillbaka i det "normala" lunket igen. Varje år när ruschen avslutats och man går 7-16 för första gången på 1-2 månader igen så känns det precis som när man gick i skolan och läraren gått och blivit snorig så eftermiddagens lektioner ställdes in. Freeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeedooooom! - för att uttrycka sig som M. Gibson hade gjort. Helt plötsligt tycker man att man har all tid i världen och det är knappt så man vet vad man ska fylla eftermiddagarna/kvällarna med när man nu inte ska montera ihop någon *bling-bling-20-tums-kromad-vintersats* till någon fet pellejöns med alldels för trång plånbok. Det är tur att vi har en väldans massa projekt planerade framöver och sen så har jag ju världens två mest underbaraste barn (inklusive deras ömma, trötta men framförallt älskade moder) att spendera all ledig tid med, så dagarna lär knappast bli långtråkiga ändå.
Btw så kom månadens lönespec idag som inkluderade övertiden ifrån oktober. Mycket trevlig läsning.



Var i Gbg i helgen och hjälpte mor, far & moster att flytta in mormors möbler i hennes nya lägenhet. Det blev jättebra i den nya lyan även om det var en intressant upplevelse att flytta mormors två meter långa och en meter breda hundrakilosskänk ned från femte våningen i en spiraltrappa. Jag gick nederst och bar all tyngd vilket gick jättebra ända tills räcket jag lutade mig (och en del av vikten) emot släppte från sitt ena fäste och jag helt plötsligt stod med en fot (och ca femtion kilo skänk) i tomma luften! Jävla fuskbygge! Jaja, det gick fint iaf och jag tappade faktiskt inte skänken.
Träffade inte mormor dock. Trist...



Läste i dagens lokalblaska att kungsgranen spås bli rekorddyr i år och tydligen så låg exportpriserna på runt 90:-.  Det innebär cirkus det tredubbla ut till kund. Men jag har aldrig förstått det där. Det är ju bara att åka till närmaste överskottsbolag och köpa sig en yxa för en femtiolapp och göra som Sune och pappa Rudolf. Det gäller bara att inte lämna någon tjurig snorunge kvar i bilen.
"Knykkt gran"
Hahaha! :D


Kommentarer
Postat av: Dryden

Just fan, Sunes jul måste jag ju beställa på DVD! Tack!

2007-11-23 @ 00:07:39
URL: http://www.dryden.se
Postat av: Charlotta

Vi har faktiskt Sunes Jul inspelat på vhs från när det gick som julkalender. Inför lag på att köra gamla klassiker i julkalendern istället! Det var mucho bättre förr.

2007-11-23 @ 09:01:36
URL: http://UrLottasSynvinkel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0