Jag är bara lat...

När fan ska jag hinna?!? Så har det iaf känts de senaste veckorna/månaderna. Dessa har för övrigt bara försvunnit in i något svart hål som tycks cirkulera i min ack så trångbebodda skalle. Helt plöstligt är det liksom höst och löven börjar falla i trädgården som jag spenderat hela sommaren åt att få i ordning. Och som om inte det vore nog så blir det numera mörkt vid 19-tiden, minusgrader på nätterna (måste köpa kupévärmare) och med detta så kommer vetskapen att den förbaskade vinterruschen närmar sig med sjuttonmilakliv. Hakkapeliitta Perkele (!) för att uttrycka sig milt.

Den där trädgården som nämns här ovan är för övrigt ett kapitel för sig. Även om jag måste säga att det är skillnad som natt och dag mot hur det såg ut när vi köpte lyan i februari så känns det ändå som om jag inte har fått gjort så mycket som jag velat. Eller jo, egentligen har jag nog fått väldigt mycket gjort. Men resultatet av årets gno ser man ju först nästa år och det är först då som jag vet vad som blev bra och vad som behöver arbetas vidare på. Ett evighetsprojekt m.a.o.

I helgen iförskaffades iaf ytterligare 3 växter/blommor/buskar/träd till trädgården. Det ena var en miniatyr-silvergran (blir typ 120 cm) som placerades på framsidan vid brevlådan. Kommer bli perfekt att sätta belysning i den om något år eller två. Utöver det så införskaffades även en "japansk blodlönn" (stor favorit i Calledoniska borgen) som placerades på baksidan mot grannens nybyggda inbyggda altan. Kommer bli supernice där. Riktigt kul med lite annorlunda färger som "bryter" i trädgården. Sist, och också minst, så blev det en japansk miniatyrbuske som jag redan har glömt namnet på. Denna kommer dock att övervintra i kruka för att placeras ut när tjälen tagit siesta nästa vår. Vid sidan av ovan nämnda så var svärmor Ingalill generös nog att dela med sig utav 3 växter ifrån hennes trädgård när vi var på besök idag. Bland annat en fin och väletablerad lavendel. Mycket uppskattat.

Appropå jobbet så jobbar jag nu cirkus 10 timmar om dagen, och följer en arbetstidskurva som enbart kommer att öka fram tills den 1 december. I november brukar jag snitta 16 timmar/dag. Med andra ord så kommer jag knappast vara speciellt social på något vis den närmaste tiden, då all ledig tid kommer att ägnas åt familjen och huset. Familjen ja, de är givetvis inte förtjusta i att jag jobbar så mycket. Lotta har väl förvisso vant sig efter 4 år men Vidar tycker att jag är hemma alldeles för lite. Men med all denna övertid så brukar det iaf bli förbannat fina (och inte helt gratis) julklappar när decemberlönen kommer. Jag tror detta är hyfsat starkt bidragande till att Lotta inte gnäller. ;P

Fan också! Glömde för ett ögonblick bort den förbannade lägenheten på Domsagevägen som ska renoveras de kommande två veckorna och därefter säljas. Så här är det ständigt. När man väl tycker att man har någorlunda pejl på läget så kommer man på ytterligare någon grej som man totalt har glömt bort. Ibland, som i det här fallet, större saker, ibland mindre. Och de gör alla sitt allra bästa för att arbeta vidare på mitt magsår, oavsett storlek.

Och så tycker folk att jag är lat som inte orkar skriva i bloggen. Jo tjena...

P:S btw, så gick stryktipset åt skogen idag, igen, som vanligt den senaste tiden. D.S

Kommentarer
Postat av: Charlotta

Jag älskar dig i december :-D

2007-09-30 @ 21:55:21
URL: http://UrLottasSynvinkel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0