Tännäs, hjärnsläpp & skratt i fikarummet.

Förra lördagen (den 16:e) begav sig det kungliga hovet sig iväg på sin årliga skidresa till Tännäs, Härjedalen. 8-9 timmar i bil med en 9-månaderstjej som hatar att sitta fastspänd i bil, en 2.5-årig kille i sin bästa trotsålder och deras underbara mamma, på väg mot de vita vidderna och en hel underbar vecka i snön och uteaktiviteternas tecken. Även om det blev lite fler stopp längs med vägen jämfört med den tiden då jag och Lotta åkte själva så måste jag ändå säga att barnen (under förutsättningarna) uppförde sig exemplariskt och föräldrahjärtat bankar stolt vid tanken på det.

Väl framme så inleddes njutandet och nytt tills i år var även att stugbyn har belönats med ett trådlöst nätverk med (acceptabel) täckning i samtliga stugor. Med tanke på detta så hade både bärdara datorer samt kortläsare tagits med syftet att både via blogg och andra forum kunna lägga upp dagsfärska rapporter och foton ifrån resan. För Lotta och fadern fungerade detta upplägg alldeles ypperligt och det hade det säkerligen gjort även för mig om det inte hade varit så att jag i min hemmablindhet helt och hållet glömt bort mina inloggningsuppgifter till bloggen. Tänker här och nu publicera det mail som vid hemkomst ifrån resan gick iväg till kundservice på Blogg.se. Varför inte förän vi kom hem undrar kanske någon? Jo, just därför att jag blev så otroligt jäkla less på mig själv och valde att skita i alltihop och istället lägga energin på fotandet och bildredigering istället. I alla fall, här kommer mailet:

"Hej!
Jag har ett litet "annorlunda" problem med inloggningen till min blogg. Registrerade bloggen "http://calledonien.blogg.se" för några månader sedan. Har hela tiden använt mig utav Explorer's/Firefox's fina system med att spara inloggningsuppgifterna på datorn som jag ständigt skriver ifrån och har därför inte ägnat mitt lösenord någon tanke sedan jag registrerade mig på blogg.se. Inte förän i förra veckan vill säga då jag befann mig på semester och tänkte slänga in ett blogginlägg ifrån en annan dator. "Hm. Vad fasiken har jag för lösenord på blogg.se då?". I alla fall så försökte jag använda er tjänst av att få ett nytt lösenord skickat till E-postadressen jag registrerat men fick enbart till svar att adressen ej finns registrerad. Efter en stunds funderande så slogs jag av tanken att jag kanske har registrerat mig med fel e-postadress. Fick nämligen en ny för en tid sedan och i början så hände det vid ett flertal tillfällen att jag skrev ".com" på slutet istället för ".net" (som är den korrekta). Så för att undersöka om det kunde vara så så bad jag blogg.se att skicka ett nytt lösenord till "***.*****@broadband.com". Vipps så var det bekräftat att ett nytt lösenord skickats till den angivna adressen men i samma stund inser jag också mitt misstag. "***.*****@broadband.com" existerar ju inte! Så där har ni mitt problem. Jag har bett er att skicka ett nytt lösenord till en adress som (mig veterligen) ingen har registrerad. Jag har full förståelse för att ni kan känna en viss skeptism gentemot det jag precis har berättat, i dessa "bedragartider" och allt då alla gör allt för att komma åt andra människors inloggningsuppgifter m.m. Men jag vore oerhört tacksam om vi kunde lösa mitt problem på något sett utan att jag blir av med den registrerade adressen. Ni har min fulla tillåtelse att skratta åt mig och min klantighet i fikarummet.
Tack på förhand! Mvh Carl Andreasson
"

Med detta sagt så vill jag härmed tacka Ann-Louise på kundservice för all trevlig hjälp, även om jag anar att hon hade ett stort leende på läpparna vid vår korrespondens.

Åter till skidresan. Veckan har avlöpt i strålande väder. 3 minusgrader till 1 plus med en hel del sol och en vind som inte störde allt för mycket. Kan jämföras med förra årets vistelse då temperaturen pendlade mellan minus femton och minus 28 grader och vind på ca 10-15 m/s hela veckan. Varje dag har varit fylld utav utförsåkning i diverse form, pulkaåkning (som kanske på sätt vis också är en form av utförsåkning), sollapning samt mycket mysande framför brasor och varma kaffemuggar i värmestugor. Har svårt att se att någon del skulle kunna ha varit bättre. Barnen har älskat snön och utelivet precis som vi andra och skidåkningen har varit outstanding. Det enda (som i och för sig inte är något litet ting, snarare tvärtom) som saknades var barnens farbröder Joel och David. Men det kommer fler tillfällen och då tar vi tillvaro på dem istället.

Nu tänker jag inte fortsätta att tråka ut eventuella läsare med smådetaljer om hur vår familjeresa var till punkt och pricka utan jag tänkte istället återberätta genom ett gäng foton som kommer publiceras här de närmaste dagarna.

image15

image16

(Samtliga bilder som publiceras på denna sida är upphovsrättskyddade enligt lag och får ej kopieras, spridas eller användas utan tillstånd, om ej annat anges)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0