Utmanad utav Dryden och Lotta

Eftersom detta blir min andra utmaning som jag svarar på så kan jag lika gärna skippa snacket om hur mycket jag egentligen ogillar sådana här listor. Jag accepterar den inte för att jag vill berätta om mig själv utan enbart för att det tydligen är så att vissa finner det intressant/roligt att höra vad jag tycker. Annars hade ni ju inte utmanat mig eller hur. ;)
Well, here it goes...

1) Vad åt du till frukost?
Min dagliga vitamincoctail, 3 mackor (två med leverpastej, en med makrillfilé), 2 ägg, 2 koppar kaffe, 1 glas mjölk.

2) Lägg ut den senaste bilden du tagit på dig själv.
Tagen alldeles nyss med webkameran.


3) Vem fick du ditt senaste sms ifrån?
Lotta

4) Vilken färg har din dator?
Två svarta stationära, en grå laptop.

5) När var du arg senast?
Riktigt arg? I lördags. En idiot höll på att ramma bilen när jag, broder Joel och Vidar var på väg till stan. En snabb undanmanöver (ackompanjerad utav mitt signalhorn) ut i mötande fil var allt som räddade oss. Förbannad tur att det inte kom någon mötande. Efter manövern tvärnitar jag, backar emot idioten (som satt kvar i sin bil och såg ganska chockad ut), knäpper loss mitt bälte och är på väg att flyga ur bilen med min "övertalningspåk". En hundradel senare har jag behärskat mig. Tar på mig bältet och åker vidare. Anledningen? Min son Vidar.

6) Ditt bästa minne från skoltiden?
Det var nog låg- och mellanstadiet. Då man fortfarande var barn och levde i ovisshet om vilken jävla värld vi lever i.

7) Ditt sämsta minne från skoltiden?
Högstadiet och framåt. Tvingades utstå och ta i tu med saker och händelser som man borde ha sluppit. Eller jag vet inte om "sluppit" är rätt ord egentligen. De som var roten till alla "tråkigheter" hade nog egentligen värre öden än jag och man hade nog förvisso kunnat hålla sig undan vissa saker, men det har aldrig legat i min natur att dra mig undan "hinder/motstånd". Kort sagt blev man tvungen behandla situationer som man egentligen inte är redo för som 13-16-åring, vilket jag har insett i efterhand. Dessvärre blev man ganska märkt utav alltihopa och denna tid präglade mitt liv en lång tid därefter även om jag idag gått vidare.
For the record: Det handlade inte om mobbing, även om jag kan förstå om ovan text nästan låter som en beskrivning av det. Långt ifrån. De som känner mitt liv vet vad jag ovan talar om.

8) Yoga eller löpning?
Yoga. Även om jag föredrar termen meditation.

9) Spaghetti Bolognese eller Oxfilé Provencale?
Det beror på vem som tillagat rätten. En riktigt grym Bolognese kan lätt slå ut en dålig oxfilé. Men om vi talar förstaklassigt tillagade rätter så får jag nog vika mig för "fillen". ;)

10) Vilka tidningar läser du regelbundet?
Om det nu enbart är tidningar och inte medier som efterfrågas så är det; lokaltidningen. "Världens historia", "Illustrerad vetenskap", Nemi.

11) Favoritkaraktär i deckare?
Läser mycket, men sällan deckare.

12) Teveprogram du aldrig missar?
Hm. Föredrar film och det finns nog inget program eller serie som jag följer fanatiskt. "Frasier" och "Scrubs" är dock två serier som jag kan kika på när som helst även om jag sett alla säsonger många gånger om.

13) Vem är du avundsjuk på?
Haha! Folk är avundsjuka på mig, inte tvärtom. Skämt å sido så finns det nog ingen person som jag är avundsjuk på. Däremot kan jag beundra människor med vissa egenskaper där jag själv kanske inte är starkast men det handlar som sagt inte om avundsjuka.

14) Din bästa revansch?
Det är nog bäst om det förblir privat.

15) Din bästa chef ever respektive din sämsta?
Hm, lite svårt att svara på p.g.a att den bästa chef jag någonsin haft även är den som jag har sett värst sidor hos. Och att nämna någon medelmåtta som vare sig bäst eller sämst blir fel det med.

16) Mat som du aldrig någonsin kommer att äta?
Äter verkligen allt. Däremot har jag avstått spansk paella sedan 2001 efter en matförgiftning.

17) Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med?
Mona Sahlin skulle inte vilja möta mig i ett mörkt rum, det lovar jag.

18) Kaffe eller te?
Har flera gånger försökt att sluta med kaffe men jag föredrar det nog ändå framför te.

19) Skostorlek?
42-43

20) Hur ofta är du på IKEA?
Det brukar bli 2-3 ggr om året men nu var det faktiskt länge sedan det blev något långvarigt besök.

21) Om du hade fem miljoner över - vad skulle du köpa?
Precis som Lotta skrev så skulle jag börja med att betala av alla lån. Därefter skulle jag köpa/bygga en stuga på någon väl vald plats i Norrlands vildmark och resterande summa skulle oavkortat gå till familjen.

The End!
Nej, jag tänker inte utmana någon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0