Kim Andréasson

Idag den 2 mars 2008 är det på dagen ett år sedan man fann en av de största människorna jag någonsin har haft äran att få kalla min vän, död.

Kim Andréasson
¤ 1982-04-06
¤ 2007-03-02
image22
(fritt pressfoto)
image23
(C. Andréasson)
image24
(foto: ecco)
image29
(C. Andréasson)
image30
(C. Andréasson)


Den oerhörda saknad du lämnat efter dig kan inga ord beskriva. Samma stund som jag mottog beskedet om ditt öde dog någonting inom mig som än idag inte har kunnat återskapas.

Ett hål så svart, att självaste natten skulle blekna i jämförelse,
högg i ett vinande slag bort en del utav min själ.
Jag fann mig själv helt likgiltig inför hela världen.
Vad kunde längre betyda något då du,
den största människa som någonsin korsat min väg,
inte längre fanns.

Det okända mörkret inom mig växte,
slukade ytterligare en bit.
Du var inte bara min bästa vän, du var mer.
Någonting man enbart blir genom blod,
total tillförlit och gränslös kärlek, du var min bror.

Hur kunde det ske? Hur kunde man låta det ske?
Vems är felet!?!?
Förbannelse över denna värld som gynnar de giriga och små
men som straffar de få som agerar ärligt och inte tillåter
någon annan att bestämma deras väg, deras liv!

När mina vätskor åter samlat sig,
verkligheten gjorde sig påmind, slog det mig.
Denna del av mig själv som jag upplevde försvunnen,
var ingenting annat än all den kärlek jag hyst för dig, min bror.
Jag hoppas och tror att alla dessa känslor nådde fram
och omfamnade dig med samma storhet och värme
som jag själv skulle gjort om jag bara ytterligare fått
blott en minut med dig.
Jag älskar dig...


(Carl Andréasson, Trollhättan, 2008-03-03, 00.02)

image26
(C. Andréasson)
image27
(C. Andréasson)
image28
(C. Andréasson)

De tre nedersta bilderna är tagna 2008-03-02 vid Kims grav, då blogginnehavaren och den ärade brodern Joel besökte Kim för en pratstund samt lite traditionsenlig gravöl. Under pågående gravöl sammanstrålade vi även med Kims fader Kaj, samt Kims moster och kusin och hade en riktigt trevlig minnesstund.


(Samtliga bilder som publiceras på denna sida hänvisas till respektive upphovsrättsinnehavare eller, i de fall upphovsrättsinnehavare ej har kunnat spåras, källa. Samtliga bilder som publiceras på denna sida är upphovsrättskyddade enligt lag och får ej kopieras, spridas eller användas utan hänvisning och tillstånd , om ej annat anges. I de fall då hänvisning saknas är blogginnehavaren upphovsrättsinnehavare.)

Kommentarer
Postat av: erica

tja... här är den okände fotografen.. även av Kim kallad Ecco.
Fint att du lägger upp bilder :)
Det är så tomt utan honom så det gör ont.

2008-03-08 @ 00:10:56
Postat av: Calledonien

Tack Ecco!
Har redigerat inlägget så att ni numera står som fotograf av fotot, samt skickat ett mail till er.
Mvh Calle

2008-03-08 @ 22:56:39
URL: http://calledonien.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0