Schlager...

Fel rubrik egentligen. Det är inte schlagers som framförs i melodifestivalen längre. Och egentligen är väl ingen gladare än jag över det, så jag menar verkligen inte att klaga. Min poäng är att allt eftersom att alla "schlagers" har försvunnit ur melodifestivalen så har de lämnat plats åt andra. Ibland fullständiga amatörer som inte borde släppts ut ifrån zoo men också de, som ibland, visat sig vara guldkorn. Några personliga favoriter de senaste åren:
Sarek, Pontare, Therese Anderssons bidrag "When you need me" samt de runristande Nordman!

Säger precis som alla andra "tuffingar". Egentligen skiter jag blankt i melodifestivalen. Men så länge man har en sambo/flickvän/fru som sitter och kollar för fullt på högsta volym i rummet brevid så tycker jag man är i sin fullaste rätt att agera kritiker. Hur många snubbar runt om i riket håller inte med mig om det?

I alla fall. Jag är "nöjd" så länge vare sig Carola eller "the Poodles" vinner. Carola borde ha korsfästs och begravts (sure, sue me) för länge sedan och ärkekättarna The Poodles hör enbart hemma i "Svensktoppen" där de kan fajtas med Sven-Erik Magnusson (Sven-Ingvars) då de spelar i samma genre både vad det gäller musik och text.



I övrigt så har kvällen avlöpt med gott sällskap, underbar mat och gott vin "på andra sidan häcken". Lotta var på salongen idag och förberedde inför måndagen då hon börjar sitt nya jobb, och passade samtidigt på att lägga an med både ny frisyr och ny färg. Riktigt snyggt den här gången älskling. ;) Inte för att det inte brukar bli bra men den här gången var det bättre än på länge. :)



I övrigt så har jag i två dagar varit avis på Dryden som (enligt uppgift) har spenderat två dagar i Vemdalen/Björnrike. Fan, när man väl får smaka på de vita vidderna så vill man aldrig lämna dem. ;)

Har även snappat upp att Östersund Marathon numera går under namnet "Ecco Östersund Marathon" (Eller missuppfattade jag det?). Stort grattis till Robert om han nu mot all förmodan skulle läsa det här. Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Dryden

Jag vill ha mer snö! Mer skidor! Med fart! Mer... allt!

2008-03-02 @ 14:34:24
URL: http://www.dryden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0