Premiär!

Det är sjukt varmt idag! Vi åkte hem från Överby för en halvtimme sedan och då skvallrade biltermometern om inte mindre än +13°C. Det är ju för böfelen sommartemperatur!

Och vad gör man väldigt mycket under sommaren i Calledonien? Man grillar! :D

Idag blir det alltså grillpremiär för 2009. Ett kilogram fläskkarré har införskaffats och kommer inom kort att vara färdigmarinerad och läggas på glödhet grill ackompanjerad av majskolvar och paprika. Till detta serveras patenterade Calledoniska klyftpotäter och någon, i skrivande stund ej fastställd, passande sås.

Fasen vad gött solen gassar. Jag tror jag tar mig en Lapin Kulta och sätter mig på baksidan och njuter. Kanske tar jag med mig lite lufttorkad Serranoskinka ut som tilltugg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0